Braca Koen su sada jos davne 1990. godine predstavili sebe kao ozbiljne filmske autore. U to nema sumnje. I do dana danasnjeg ostali su u sferi moderne kinematografije. Joel Coen i Ethan Coen su zajedno napisali scenario i rezirali film Miller’s Crossing, dok se u filmu na ime reditelja pojavljuje samo Joel. Ovo je bio njihov 3 film posle “Blood Simple” iz 1984. i “ Raising Arizona” (Dizanje Arizone) iz 1987.

Milerovo raskrsce

Krimi. Drama. Triler. Neo Noir. Milerovo raskrce vodi pricu Toma Regana kojeg tumaci za to vreme ne bas toliko poznat glumac Gabriel Byrne. On je savetnik za kriminalne poslove i glavna karika izmedju policije i mafije, odnosno raznih interesnih grupacija. Njegovo ponasanje lici na klasicni prikaz hard boiled detektiva iz nekog noir filma. Radnja se desava u izgleda najzanimljiviji period americke civilizacije, doba prohibicije. Kraj dvadesetih godina i pocetak tridesetih. Tacnije, od 1920 do 1933. Tih godina je bila zabranjena proizvodnja, transport i prodaja alkoholnih pica. Ovo je zabranjivao Ustav SAD. Medjutim konzumiranje i posedovanje lakohola nisu bili zabranjeni Usatavom, vec je to branio Volstedov akt.

Old black car

Tom Regan je tipicni antiheroj. Bez srca, bez osecanja. On ne mrzi ljude, ali ih i ne voli. Karakterno malo podseca na Hemfri Bogarta iz filma ‘Kazablanka”. On je konstantno na granici izmedju koliko toliko “dobra” i zla. Naravno imamo i elemenat fatalne zene zbog koje se i najbolji prijatelji gube.

Veoma zanimljiv noir film, koji za razliku od mnostvo drugih na ovu temu, nije samo spoj nekoliko zanimljih fotografija i klise maco recenica. Film ima radnju, ima zaplet, ima dijalog, ima raskos i lepotu. Ovo su braca Koen. Ovo je ipak “Milerovo raskrsce”

“Niko ne zna nikog. Barem ne toliko dobro”

“Ja pricam o prijateljstvu. Ja pricam o karakteru. Ja pricam o… Leo znas da mi je neprijatno da koristim tu rec. Ja pricam o etici i moralu”